måndag 11 juli 2011

Människor…

…speciellt i min närhet, har en tendens till att att utnyttja min sjukdom till att ursäkta alla slags beteenden som jag har, som inte passar dem.

Jag har kommit underfund att jag är inte längre en människa utan jag är en sjukdom.

Zandra är arg- hon är ju bipolär.

Zandra är ledsen- hon är ju bipolär.

Zandra sätter sig på tvären, gör inte som jag säger, vill etc. – hon är ju bipolär.

Detta gör mig så JÄVLA ARG!!!!!!!

För att informera er, mina nära och kära, så kan jag faktiskt bli arg, ledsen. Jag tycka annorlunda, göra annorlunda utan att vara bipolär.

Kan vi släppa den bipolära delen och se mig som en människa, som  väldigt ofta fungerar som alla andra och kan faktiskt känna och reagera utan vara påverkad av min sjukdom.

…och även fast jag har denna sjukdom, även fast jag ofta reagerar så som jag gör pga.  min sjukdom så är jag inte mindre människa för det.

Ni nervärderar mig, tänk på det!

Ta mig som jag är, jag gör ju det med er.

Inga kommentarer: