söndag 21 oktober 2012

Nu sitter jag här igen, som så många gånger. Bläddrar igenom en massa glada, livsinspirerande bloggar och pinnar alldeles för många saker på pintrest. I bakgrunden hör jag Dharma & Greg tjattra om att dom skall ju bara vara ifrån varann i två veckor. Jag har alla säsongerna och det här är fjärde gången på raken, snart femte som jag tittar på den. Jag är helt frälst i karaktären Dharma.

Men det är just det. Här sitter jag drömmer om ett annat liv, en annan vardag och glädjs åt andra människor liv. Fiktion som riktiga. Timmarna, dagarna rullar på och istället för att göra något åt situationen så äter jag och fortsätter drömma om ett liv som jag vill ha, men inte har. Jag har t om fräckheten att beklaga mig om än inte alltid högt, till någon annan, men klagosången går på repeat i mitt huvud.


If you don´t like where you are, move. You are not a tree.

 

Men jag vet inte vart jag skall börja, vilken väg utav denna åttavägs - korsning jag skall ta, men samtidigt. Spelar det någon roll vilken väg jag tar? Allvarligt. Målet är väl ändå målet oavsett vilken väg man tar.

Inga kommentarer: