torsdag 4 december 2008

Det här med att vårda en vänskap…

Jag har ett par få vänner, men riktiga vänner. De bästa!

Tyvärr är en utav mina äldsta vänner och jag lite i obalans och det är riktigt jobbigt.

Jag har försökt att prata med henne och skrivit brev och hon förstår ändå inte riktigt. Jag känner att om inte vi kan lösa detta, eller åtminstone mötas halva vägen så kan det hända att det blir ett glapp i våran vänskap på ett par år. Det vill jag ju inte, inte i grund och botten, trots att det hemskt nog har varit riktigt skönt att sluppit, inte henne, men det hon tillför i våran vänskap just nu…

För mig i ett förhållande oavsett om det gäller kärlek eller vänskap så finns det ett par viktiga saker.

  • Aldrig bli tagen/tag någon för givet
  • Man skall kunna prata med varandra.
  • Hålla ens hemligheter, tillit
  • Respektera varandras olika egenheter    
  • Skratta tillsammans
  • Gråta tillsammans
  • Stödja, pusha och vara ärliga

Var rädda om varandra!


 

Inga kommentarer: