torsdag 18 december 2008

Man lär så länge man lever.

Detta teckensnitt får representera mitt liv så som det är just nu. Uppochned.

Klockan 14,00 idag så slog jag sönder ett glas. En utav mina favoriter. En olyckshändelse.

Klockan 16,27 kunde jag äntligen tänka; Det var faktiskt bara ett glas, visserligen en liten favorit men ingen dog, jag skar inte av mig fingret eller ännu värre pulsen (måste vara lite dramatisk). Det var bara ett glas som gick sönder. Två timmar och 27 minuter till acceptstans.

Jag vill dela med mig utav lite råd när man känner sig nere, som jag vet är bra, men för tillfället inte följer:

  • Se, känn och upplev dagsljuset, åtminstone en timme per dag.
  • Måla, skriv, kreativ terapi.
  • Sjung för jävligt och högt till favorit – musiken.
  • Dansa aggressivt i ett rum.
  • Öva på att ändra inställning till det som gör dig nedstämd, kanske jämföra känslan med något mycket värre eller banka in den gamla klyschan " allt kommer att ordna sig, gå över" etc… in i huvudet.
  • Yoga
  • Motionera t ex boxning eller jogga (man kan också slå på människor som är dumma, men jag rekommenderar det inte)

En liten låt jag för tillfället lyssnar mycket på:

Inga kommentarer: