torsdag 11 december 2008

Nyårslöften.

Jag tänker på det här med nyårslöften… de flesta människor håller aldrig vad det lovar, men det finns människor som faktiskt gör det.
Jag är inte en utav dem.

Det har säkert med min dåliga karaktär att göra, men det säger jag inte.

Utan det handlar om att jag har satt alldeles för fel mål; Jag skall gå ned 40 kg till sommaren, jag skall sluta äta godis, aldrig mer en endaste liten godis bit. Jag skall ta tag i allt som jag har skjutit på i 30 års tid etc. etc.
Förra året lovade jag mig själv att jag skulle ta tag i min tandvårdsrädsla, det var för nästan ett år sedan (11 mån och 20 dagar sedan) som jag lovade mig själv detta.
Tror ni att jag har träffat en tandläkare sen dess, eller ens varit i närheten utav en tandläkares ställe -nopp. Mina ursäkter?

I januari så sa jag att jag har ett helt år på mig.

I maj så sa jag: Nästa månad och i december säger jag: Men, det är ju försent, jag får ta det nästa år.

I år är mitt nyårslöfte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

sv: finns det ingen pizzeria som gör det? dåligt! men läste dina nyårslöften, om du vll gå ner i vikt så kanske det är likabra att det inte finns hemkörning haha ;)

I huvudet på Zandra sa...

Hahahaha... Det sant!