måndag 16 juni 2008

Lite tankar och åsikter...

Damm, damm och damm...

När solen skiner är det livsfarligt att röra sig inomhus, för varje gång man rör sig så blåser det upp ett moln utav dammpartiklar, ångest, ångest. Det värsta är att städa, det förvärrar ju saken, helt plötsligt är det dammstorm inomhus.

Idag har jag haft fullt upp, så fullt upp att jag glömde att äta. Jag kom på det när jag började få huvudvärk, så nu har jag ätit korvstroganoff med lis (ris). Det var gott. En kopp te och ett kilo choklad på detta skulle sitta fiiint!

För ett tag sedan beställde jag ett par böcker, mest inredningsböcker (ack, dessa inredningsböcker) jag älskar inredningsböcker...ja, inredning överhuvudtaget. I vilket fall, det jag skulle komma fram till är att en av böckerna har jag inte hunnit kolla igenom, förrän igår.
Shabby chic-Rachel ashwell



Vilken fin bok, det jag gillar med shabby chic är att det inte bara är en inriktning utav inredning... en linje. Det är alla mina favo-stilar: New romantic, bohem, rustic. Åhhh... jag ryser så, så underbart!
En bloggare som jag läser rätt ofta: Tyra sjöstedt, tryck på titel så kommer ni till hennes blogg, har lite shabby chic stil, fast jag tycker nog att den går mer åt new romantic och kanske lite modernt. Men det är det som är så...roligt? Bra? Vad säger man, mer än att jag gillar denna benämning SHABBY CHIC, är att den är så bred =)


Om ni har några förslag på avledning för att inte hetsäta (och säg inte sluta ät för det fungerar inte, det är bara onödigt) så är ni mer än välkomna att säga det till mig.
Nä nu väntar disken på mig, tyvärr så diskar inte mina djur så det får man ju göra själv, å städa, å laga mat...










Inga kommentarer: