fredag 13 juni 2008

Hemliga receptet på att bli av med bullimi (funkar mest sannolikt inte på alla, men mig och många andra...hoppas jag) och övervikten!

Ok, mina få men kära läsare!
Jag tror att jag har löst den mystiska gåtan för oss (läs mig) som hetsäter!

  1. Att ta två dagar i taget; med det menar jag att jag handlar det jag skall äta till frukost, mellan mål, lunch och middag och efter de två dagarna handlar jag nytt för ytterligare två dagar osv.
  2. Motion- viktigt! Men det skall vara roligt och hållbart.
  3. Tänka en dag i taget, inte ett halvår framöver. Man vill ju ha snabba resultat, men det håller inte i längden.
  4. Belöna med annat än mat, straffa med annat än mat!

Har ni några andra tips som kan komma med på denna lista? Jag tar mer än gärna emot det, allt för att bli av med detta vidriga sätt att agera.

Inga kommentarer: