tisdag 11 november 2008

Lektion 1.

Idag är det egentligen lektion 2, men jag är sjuk så jag kan inte närvara. Det känns mycket tråkigt!

Men jag kan berätta lite om lektion ett för stresshantering. Vi är åtta personer i gruppen och vi började med att presentera oss, vad vi heter och berätta om något som gör oss stressade. När jag satt och lyssnade på allas olika situationer som fick deltagarna att känna sig stressade, så slår det mig; vad olika vi människor ser på stress? En person sa att hon blev stressad när män gick bakom henne och känslan av att bli rånad. En annan person sa att det var brist på saker att göra, som gjorde henne stressad, medans en tredje sa att det var just brist på saker att göra som fick honom att inte känna sig stressad. Fascinerande tycker jag.

Jag hade verkligen velat vara med idag, men jag får hoppas att någon utav mina snälla kurskamrater kan uppdatera mig, nästa gång jag träffar dem.

På schemat i dag är det mycket vila, men jag har släpat fram alla mina pärmar så jag kan få någon ordning på mina papper, nu när jag ändå inte kan göra så mycket. Lite stressad kanske…? Lite svårt att bara ta det lugnt, hehehe…

Inga kommentarer: