torsdag 30 juni 2011

Jag är otrogen.

 

Mot denna blogg. Jag har nämligen en till blogg på en sida som heter Nattstad. Dum som man är, så tänkte jag att jag skulle börja skriva där för att kanske, eventuellt kunna någon gång i framtiden tjäna en liten krona, men jag har aldrig känt mig som en sådan outsider och bortkommen som där.

Jag menar verkligen inte att låta som en bättre människa, att alla som tänker på utseende, kläder, fest och killar är ytliga, men i min värld så är dessa ämnen verkligen ytliga, jag kan inte känna någon samhörighet med detta eller i alla fall, näst intill noll känna samhörighet med detta.

Det är kul med kläder och några gånger om året får jag ryck och försöker mig på bry mig om och gilla mitt utseende, men mer än så är det inte. Likaså med fester och killar.

Jag gillar istället att virra runt i skogen, göra lite skogsarbete, filosofera, vandra med hunden. Jag gillar djupa samtal med goda vänner, trevliga middagar, spontana utflykter, lära mig nya saker.

Jag tappade verkligen inspirationen till att skriva, för inget utav det jag skrev handlade om senaste köpet, festen eller annat tjafs. Utan bara mina jobbigt djupa tankar och mitt ( jämfört med andras) händelselösa liv. Jag började helt plötsligt må dåligt över den jag är, för att jag inte var den som jag inte är.

Så skall det ju inte vara.

Nattstad… Jag vet inte vad jag tänkte.

Inga kommentarer: