torsdag 16 juni 2011

Vikten utav bra vänner

 

Ibland så får man en så kraftig, mind blowing påminnelse om vikten utav bra vänner. Att man oftast får den smällen i negativ anda förstår jag inte, men det är väl så för att man skall lära sig något… Eller något.

För några dagar sen så fick jag veta en sak om en person som jag skulle vilja säga är en utav mina bästa och äldsta vänner. Saken som jag fick veta fick mig att bli väldigt osäker och börja tvivla på min vän som jag känt så länge. Hade det varit första gången som jag fick höra något som detta så skulle jag sagt att jag inte trodde på det, men eftersom det har hänt förut så kan jag inte rå för att jag blir lite osäker.

Självklart har jag ringt och pratat med min vän, frågat henne om det verkligen stämde. Vilket hon sa att det inte gjorde, men omständigheterna gör ändå att det finns en viss tvivel och en viss förvirring pga. den bekant som berätta detta för mig. Varför berätta hon det för mig och vad vinner hon på det?

Jag har bestämt mig för att låta det vara. Jag har sagt till min nära vän att jag litar på det hon säger och om jag någon gång längre fram får reda på att hon ljugit (sanningen kommer oftast fram ) så får jag ta det då. Jag får ta konsekvenserna då.

Hela denna onödiga dramatiska händelsen, som jag upptäckt att bara tjejer kan framkalla, har skakat om en del utav mig som vilade i trygghet.

Det finns väldigt få människor som är riktiga vänner och oavsett hur länge, hur nära vänner man är så kan man aldrig lita på någon till  100% , MEN man kan försöka göra sitt bästa, ge sitt bästa och bara omge sig med människor som man vill ge positivitet och som ger positivitet tillbaka . I mitt fall jordnära, öppna människor.

Skall bli spännande och se hur detta slutar…

Inga kommentarer: