onsdag 20 juni 2012

Jag tänker välja...


Källa: Google bildsök. (Känner du igen bilden som din, säg till mig och jag sätter ditt namn i stället)

och jag gör mitt val.

Häromdagen stötte jag på ett hemsk, HEMSK videoklipp där två yngre killar i asien...Thailand... vietnam? hade åkt fast för att snott en get. Inte utav polisen utan, utav vad jag antog var ägaren till geten och ägarens vänner. De dessa "tjuvar", den behandlingen de fick utstå var fruktansvärd. Jag mår fysiskt illa bara jag tänker på det. Här har vi människor, tänkande varelser som hoppar på en annan människas huvud, knäcker av ben och armar, släpar de nakna männen på en grusig väg, medans de vrider armarna ur led på dem. Dessa män tog en get. Det är inte rätt att stjäla, men det är definitivt inte rätt att bestraffa någon sådär.

Jag har turen att leva mitt liv hur jag vill, fast med en riktigt strikt budget. Vilket jag glädjeligen väljer genom att jag får leva mitt liv precis så som jag vill. Jag behöver inte ha mycket med sveriges diktator styrende att göra och nej, jag syftar inte bara på moderaterna. Hela sverige och all dess innehåll styrs utav allt för många korkade och för mig ologiska lagar. Jag behöver inte ha mycket med människor att göra om jag inte vill. Vill jag sitta på en stubbe i skogen i 17 timmar så kan jag göra det. Eller vill jag umgås med en vän i två dagar så kan jag göra det ( förutsatt att vännen inte är allergisk. Jag har hundar att rasta och umgås med) Jag behöver inte hamna i diskussioner eller ens höra något om den senaste världskatastrofen.

Jag väljer att inte titta på nyheterna och om jag inte går in i en affär så behöver jag inte se posters från DN eller aftonbladet. Jag läser inga nyhetstidningar eller skvallertidningar. Jag bryr mig endast om mig själv och mina nära och kära. Egoistisk? Kanske. Jag gör det för att överleva. 90% av det som framförs av medie är skitsnack och hemskheter. Det hjälper inte mig att bli lycklig i denna värld och är inte jag lycklig, så är inga i min närhet lyckliga. Samt att jag gör inge nytta som medmänniska om jag inte är lycklig. Jag är väl medveten om vad som pågår. Okej, kanske inte det senaste, men det basic. Det är krig någonstans, människor svälter, människor plågas och blir orättvist behandlade. Djur plågas och naturen håller på att dö. Människor behandlar varandra som skit och baktalar varann, Är otroligt egoistiska och giriga. Går runt och beteer sig som de är den överlägsna rasen och att utan just dom så skulle världen, omgivningen inte överleva.

FYI!  Fram till för ca en månads sen så fanns det bara två raser som jorden kan klara sig utan, utan att den ekologiska balansen skulle rubbas. Nu har man kommit fram till att ras nr två, vilket är fästingar, är en del utav den ekologiska balansen som föda till ett annat djur. Så kvar finns bara vi människor. Vi är den enda levande organismen, varelse, ras som världen skulle klara sig utan och med stora garantier så skulle nog världen se mycket bättre ut.

Jag är medveten att jag låter bitter och ja, jag är lite bitter, men som sagt jag har valmöjligheter och jag väljer att inte ha något med det att göra. Nä, istället gör jag det jag kan för att inte lämna för mycket skit efter mig när jag dör. Varken mot människor, djur eller natur och när jag kan så gör jag det jag kan göra för djur - och natur. Det är vad jag brinner för. Resten av tiden ägnar jag åt att stoppa i huvudet i sanden, som säkert många skulle säga, och leva i min värld. Den är mycket trevligare och jag är mycket lyckligare.

Var rädda om varann och speciellt vår jord, om inte för dig så för dina barn. Jag har inga barn, men jag gör det för djuren, naturen, min systers barn och mina vänners barn. Lev så som du själv skulle vilja ha det och bli behandlad och kom ihåg allt du gör får du tillbaka x 3.


Källa: Här.

Inga kommentarer: