torsdag 25 september 2008

Frågor att tänka på...kanske?

Jag har gjort en stor rensning bland mina böcker och har nu delat in dem i dessa kategorier: Spara, slänga, ge bort/sälja och vet ej.
Jag håller nu på att jobba mig igenom "vet ej högen" för att se vart de skall hamna.
Boken jag läser just nu är Mia Törnblom-Självkänsla nu!
Faktiskt, så måste jag erkänna att den är riktigt bra.

Här kommer ett par frågor som kan vara bra att fundera på:

" Du har tre månader kvar att leva. Du kommer inte under denna tid att ha några kroppsliga besvär eller drabbas av någon sjukdom. Du kommer inte heller att uppleva några ekonomiska bekymmer. "

  1. "Fundera över hur du skulle vilja leva dessa sista månader av ditt liv
  2. Vad är viktigt för dig?
  3. Vilka människor och relationer är viktiga för dig?
  4. Finns det något eller någon som du idag lägger mycket av din tid på som du helst skulle välja bort?
  5. Vilka saker är egentligen väsentliga?
  6. Skulle du arbeta?
  7. Skulle du resa?"

Inga kommentarer: