tisdag 30 augusti 2011

123

Jag skall utföra ett experiment, med mig själv som försöksperson. Jag har valt att döpa experimentet till 123 och det är för att det är 123 dagar till den sista december 2011. F rom idag.

Sen jag var 12 år så har jag haft en ätstörning på ett eller annat sätt. Det ena har lett till annat och nu sitter jag här: Överviktig, förstörd tarm (pga. av över konsumering utav laxeringsmedel och att inte äta alt. äta enorma mängder på väldigt kort tid). Idag är jag en hetsätare med en väldigt skruvad syn på mat och min kropp.

Ni skall veta hur många gånger jag har bestämt mig för att NU får det vara nog. Nu har jag tröttnat, min kropp och mitt psyke orkar inte längre, men ändå så slutar det med att jag vaknar upp efter en hetsätning och titta på papperna och påsarna som ligger framför mig...tomma och undra vad fan hände.

Jag kommer under min experiment period vara brutalt ärlig in i det allra minsta (åh hujeda mig) Alla jävla känslor, skruvade tankar och otroligt korkade beslut kommer dokumenteras, men även allt som är bra.

Jag skall en gång för alla jobba för att ta reda på vad som pågår i min lilla hjärna, vad är det som gör att vettet försvinner i tid och otid. Vad är jag rädd för att möta, eftersom jag envisas med att trycka ned dessa känslor med mat. Jag skall hitta tillbaka till ett normalt ätande, UTAN att banta. Jag är så jävla trött på all bantning. Atkins, LCHF, viktväktarna, stenålder yadayada... Jag spyr på det. All heder till alla som dessa funkar för, men för mig. Det har förstört mitt liv. Nej. Orden som sa att jag måste banta och jag som trodde på det, det har förstört mitt liv.

So... Here we go.

Inga kommentarer: