onsdag 31 augusti 2011

Sammanfattning 2011-08-31

 

rman12891l

 

Att jämföra gårdagen med idag är som att jämföra ying med yang. Det har varit fullt upp från kl. 11:47 –22:09. Igår gjorde jag inget annat än att mådde dåligt och åt. Idag har jag inte haft tid för något utav det, därmed har det blivit för lite mat, men samtidigt väldigt lite med jobbiga känslor. Vilket har varit såååå skönt.

Hur hittar jag en balans? Bättre planering, men hur skall jag få det att funka i verkligheten? 

Självklart har dagens innehåll varit mycket mer positiv än gårdagens och jag har varit mer aktiv, vilket gjort att jag varken tänkt eller kunnat komma åt mat på samma sätt. Vilket är riktigt positivt på många sätt, men varje gång jag är i min uppåt fas, gör roliga saker eller bara är upptagen så påverkar det ätandet åt det andra hållet och det är inte så bra det heller. Istället för att överäta så äter jag ingenting alls eller väldigt lite. Inga utav mina tankar när det gäller mat är realistiska. Jag mår bra och känner mig stolt om jag äter lite eller ingenting alls, samtidigt som min största belöning är att veta att jag har massor utav gott hemma och att jag snart får äta upp det. Om jag inte mår dålig för då skall jag straffas – jag måste äta mer, trycka i mig allt och bli ännu fetare, fulare…

Känsla – tanke – handling.

Balans.

 

Bild.

 

Inga kommentarer: