tisdag 30 augusti 2011

Sammanfattning 2011-08-30

 

B4A83CDC

 

Bygget utanför mig gör mig så #¤%&/()= förbannad! Jag kan inte förstå, ta in eller acceptera läget och det enda jag vill göra är att göra någon riktigt illa, samtidigt som jag brottas med mitt samvete och min tro som verkligen inte går ihop med känslan. Så länge jag kan minnas så har jag aldrig sagt ifrån, stått upp för mig själv, inte ens när personer har kränkt mig psykiskt eller fysiskt så har jag inte sagt något. Jag har tryckt ned mina känslor och kokat i tystnad. Vid ett par tillfällen har jag t om tackat personen (sinnessjukt!) Jag vet inte om jag börjar bli gammal eller att det är för mycket som tryckts ned och nu börjar sakta men säkert pysa ut för de senaste dagarna har jag börjat reagera, öppet och det känns så jäkla skönt! Men jag är rädd att detta utsipprande utav…Ilska? Nu får det vara nog? Slutar med ett enda KABOOM! Bara för jag vet inte hur jag skall hantera det eller att jag trycker ned det som börja pysa ut ännu längre ned och slutar med att jag dör utav en bieffekt från mitt ätproblem.

Att jag inte har något att göra om dagarna påverkar också mitt ätande, det finns så mycket tid över att känna ilska längre än vad det är hälsosamt. Samt att mitt intaget utav det jag äter har bieffekter som brist på energi, mer deprimerad och seg i hjärnan. Om jag skulle tänka igenom allt som har hänt idag (samt brist på händelser och brist på energi, luft och ljus) har då mina känslor varit realistiska? Mitt svar: Ja, men det hade kanske inte varit så intensivt, som det är nu. Skulle jag kunna tolka händelsen på ett annat sätt. Absolut! Om man flyttar till skogen för att man vill höra vinden susa, inte bilar tuta. Fåglar kvittra, inte kärringar kackla och man bygger upp sitt drömhus för att sen glädjas över att skogen som man har tittat på de närmsta åtta åren, fåglarna som man hört och vinden som har susat, rivs ned och förstörs för att upp byggs 22 fula, gula, blå, gröna lego hus , i förstorad skala. Då skulle man definitivt kunna tolka händelsen på att annat sätt.

Hur skulle en annorlunda tolkning av det som hänt idag kunnat påverka mitt ätbeteende?

- Jag skall fundera på det.

Inga kommentarer: