torsdag 22 september 2011

I dag.

Mabon-sep2000

I dag är det den sista dagen för Mabon.

Mabon är från början en keltisk sabbat, men som även firas utav många andra alternativa – och naturreligioner. Jag firar det för att det är nu som hösten börjar. Naturen tar tillbaka sina gåvor (bär, blommor, grönsaker, frukter) och förbereder sig för vinterns viloperiod.

När jag var yngre följde jag dessa sabbater slavisk, mest för att jag var…Ung Ler med tungan ute men också för att det finns aldrig för få tillfällen att få fira och självklart min kärlek till naturen.

Jag kom på utav ren slump att den slutar i dag – fast det var mest för att jag tittade i kalendern för första gången på månader och jag var duktig med att fylla i sådant här i början utav året.

I dag är jag sjuk så, så mycket firande blir det inte, men tända lite ljus och dricka ett glas cola kan jag alltid göra.

Så Happy Mabon alla och ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: