tisdag 2 november 2010

Flour forts.


Jag har börjat fundera mer och mer på saker man gör och köper. Varför gör man det och är dessa saker så bra som det sägs. Gör vi dessa saker, använder vi dessa saker för att det är det bästa eller är det för att det vi fått inprintat. Det låter lite som jag har hamnat i en konspirations teori mot världen och det kan nog stämma. Det senaste halvåret har jag blivit tvungen att ta reda på så mycket om mina rättigheter, vad för mediciner jag skall ha, hur läkare skall fylla i papper korrekt, försäkringskassans arbete skall vi inte tala om och jag har kommit fram till en slutsats – Du måste ha koll på varenda aspekt i ditt liv och ditt liv är inte ditt. Inte helt.


Ett stort råd till er är att ha koll på i ditt liv, din vardag. Vad har du rätt till och allt däromkring. Vardagsjuridik är en jätte bra bok. Jag har den själv och köper en ny så fort det kommer en ny upplaga.


Nu till flouret som jag skrev om förut. Är flour verkligen det bästa för oss, vad är det som gör att flour är det enda som kan hålla borta hål från tänderna. Vill tillägga att detta ifrågasättande utav saker som vi använder utan att egentligen fråga varför, gör mig väldigt förvirrad. Detta sökande kommer bli en bra träning för att lära mig att hålla en balans för vad som är vettigt och vad som inte är vettigt och jag hoppas med eran ifrågasättande kan hjälpa mig med det. Så kom med åsikter, tankar och frågor. Det skulle göra mig väldigt glad!


Detta är alltså flour (Tryck på bilderna så får du en större bild):


Inga kommentarer: