måndag 1 november 2010

Tandkräm.

Är det någon mer än jag som ibland kommer på sig själv med att undra varför man gör vissa saker, använder vissa saker, utan ifrågasätta varför? Jag kan ta ett exempel. I morse så kom jag på mig själv när jag borsta tänderna. Varför borsta man tänderna med flourtandkräm. Är det verkligen så bra? Vad är det egentligen och varför skall det vara så bra? Visst reklamen säger det, tandläkare säger det, regeringen och samhället säger det, men betyder det att det verkligen är sant? Bara för att alla säger att man skall hoppa från stupet så behöver det ju inte betyda att det är smartaste att göra.

Nu skall jag åka iväg en snabbis, men jag har hittat lite information om flour som har fått mig att fundera. När jag kommer hem så skall jag berätta det jag fått veta.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: