måndag 22 november 2010

Jag vet att denna människa kommer leda till besvikelse och jag vet att jag jinxar det genom att bara skriva det, men jag kan inte rå för det. Jag är orolig och förvirrad. Varför gör jag alltid så här? Hänger kvar...nej, lägger ned alldeles för mycket själ i människor som alltid kommer leda till besvikelser.........

....Jag kom på mig själv nu när jag började skriva. Jag sätter alldeles för höga förhoppningar på människor och jag lägger alldeles för mycket utav mig i denna förhoppning. Frågan är istället -hur skall jag bryta det och kan jag bryta det...vill jag bryta det?

Dagens lärdom i bakteriens yra ( jag är för tillfället sjuk, ont i kropp och knopp )

Må väl!

2 kommentarer:

EmilyStrange sa...

försök lägg energi på det som verkligen spelar roll och-/eller ger dig något tillbaka. du sparar mkt energi genom att strunta i det mindre viktiga i livet. lättare sagt än gjort, jag vet. men genom att prata tyst med sig själv kommer man ofta fram till väldigt kloka slutsatser :)

I huvudet på Zandra sa...

Låter helt vettigt och jag skall absolut pröva det, tackar för dina kloka ord! :)