tisdag 2 november 2010

You live. You learn.

Jag skulle egentligen suttit på en biograf just nu och jag var faktiskt på väg. Jag åkte en buss i 40 min, men vännen som jag skulle gå på bio med, som jag inte sett på länge, som jag såg framemot att träffa, bestämde sig för att berätta. Inte innan jag åkte, eller när jag satt på bussen, utan när jag kommit fram och hade väntat en halvtimme att jag duger inte att umgås med. Så jag fick vänta i ett centrum i två timmar på att bussen som tar mig hem skulle komma. Fyra timmar utav mitt liv, fyra timmar som jag kunde ha gjort något annat. Kanske med någon som uppskatta mig.

Känner mig faktiskt lite ledsen över hennes respektlöshet gentemot mig. Känner mig arg oc korkad för jag hade en gnagande känsla om detta innan jag åkte och jag lyssnade inte på mig själv.

2 kommentarer:

Miss S sa...

Det var ett märkligt och inte särskilt trevligt tillvägagångssätt. Som tur är så slipper du ju umågs med henne mer och utifrån mitt synsätt så duger hon inte heller att umgås med, om hon beter sig på det sättet.
Lite hänsyn kan visas trots ens känslor, tycker jag.
Ta det inte personligt vad hon nu än har sagt, det är hennes åsikter och det betyder inte sanning. Stora kramar och kom ihåg att du förtjänar att sova gott!

I huvudet på Zandra sa...

Tack :)