fredag 24 september 2010

Är det inte konstigt?

Jag råkade bränna min mat ikväll. Jag hade tänkt att göra en liten extra god middag ikväll, det är ju fredag. Självklart glömmer jag ändra ugnens knapp från S till uppe och nere värme och lyckades därmed bränna maten, men det blev rätt ok ändå. Jag är inte så kritisk när det är bara jag som skall äta. Fast jag började fundera på det här med att laga mat. Att laga mat till mig själv - ingen press, att bli bjuden på mat - skulle aldrig sätta någon press på kocken eller ha krav, men om det är jag som lagar mat till andra så förvandlas jag till avancerad kock, matkritiker och finsmakare inom loppet på en sekund. Är inte det konstigt? Varför skall jag utsätta mig för svåra maträtter, vilket jag tycker iförsig är kul att testa, men ändå aldrig blir nöjd med. Mina försöksmänniskor är väldigt snälla och säger att allt jag gör är gott, förutom min syster som alltid tycker jag kryddar för lite, men min idelogi är att det är lättare att lägga till kryddor än att ta bort. Så det så.


Bara lite kludd så här på kvälls kvisten. Hoppas att ni har det trevligt vart ni än är.

Godnatt och sov så gott.

3 kommentarer:

Miss S sa...

Tycker inte det är så konstigt att du känner olika, det är ju olika att bedöma och bli bedömd... Men om det oavsett upplevs gott (förutom lite kryddor) så kan du ju fortsätta dina matexperiment, eftersom du tycker det är kul =)

Bella sa...

Jag har också tänkt på det här att laga mat till sig själv. När jag bodde själv levde jag i stort sett på mackor, och det hade jag fortfarande gjort om jag inte hade haft en sambo som kung i köket. Det ska tillägas att jag är väldigt kräsen :D

I huvudet på Zandra sa...

Mackor är nog den perfekta singel maten. Inte nyttig, innehåller nog inte så mycket vitaminer och sånt heller, men man blir mätt och det går fort :)