söndag 12 september 2010

Finns det någon som

vågar erkänna att dom tanker rösta på SD? Nu får ni tolka denna fråga hur ni vill, men jag bara undrar. Med tanke på att siffrorna talar för att stödet till SD ökar, så måste det ju vara massa människor där ute som ändå tänker rösta på dem? Eller? Samtidigt förstår jag om man håller tyst om det, med tanke på den senaste våld som skett mot anhängare...

Jag bara funderar...

Jag tänker inte vara en som ifrågarsätter, snackar skit om oavsett parti. Vi har (skall ha) yttrandefrihet här i Sverige, oavsett hur mycket/ lite jag håller med och tycker om div. Åsikter. Egentligen vill jag efter ha pluggat som en jävla galning den senaste veckan inte rösta på något parti, för jag hittar ingen som stämmer överrens med vad jag vill skall förbättras, mina hjärteområden är sjukvården, äldrevården och skola. Eller visst hittar jag partier som säger, lovar mycket, men tidigare resultat visar att som vanligt (oftast) när det gäller politik, så är det ett jäkla massa snack precis innan val, sen hör man ingenting förrän näst - kommande val.

Fick ett tips utav en fin medmänniska att om man är osäker på vad man skall rösta på så har svt ett valtest man kan göra.

Ett råd är väl att rösta på det parti som ni mest kan relatera till. Ett parti som "vill" förbättra det som ni vill få förbättrat? Ja, ni förstår nog. Snart är det valdags! Rösta!



4 kommentarer:

EmilyStrange sa...

jag har faktiskt hört flera som ska rösta på dem. och som dessutom bloggar om det. man blir så jäkla less alltså. jag skäms över att så stor del av sveriges befolkning är så rädda och trångsynta. fy fan.

I huvudet på Zandra sa...

Jag kan verkligen hålla med om att många människor är trånsynta. Det är synd.

Charlene sa...

Jag tycker att man kan tracka ner på SD eftersom de är i grund och botten mot demokrati. Jag förstår inte hur folk kan vara så korkade och rösta på dem!

Jag röstar på Miljöpartiet :)

I huvudet på Zandra sa...

Miljöpartiet har jag också röstat på en gång i tiden :)