tisdag 31 augusti 2010

Dessa djur.


Min ena hund har blivit skendräktig. I flera dagar har jag varit tacksam över att hon inte har "fött" någon/några valpar. Tji fick jag, idag "föddes" en valp.


Det dumma är att jag vet att detta är hennes "valp" Varje gång hon har varit skendräktig så har denna...sak, blivit utvald till valp, men eftersom hundar bär och sen släpper saker lite här och var så är det inte alltid lätt att komma i håg denna leksak. Den kan ligga gömd bakom en buske i ett halvår och så blir hon skendräktig och saken hon har gått förbi i ett halvår är nu hennes förrymda valp. Och så som hon låter, bara så ni vet så är det JÄTTE jobbigt att vara mamma. Enligt henne själv.

Själv så har jag blivit jourmamma. Denna lilla fjant hittade min moster under hennes balkong för en vecka sen

För er som inte vet så är detta en kinesisk dvärgvaktel, denna lilla krabat får bo hos mig tills någon anmäler den som saknad (har anmält och satt upp lappar i området där den hittades). Den har förlorat fjädrar bak, men inga sår och den äter, skiter och sprätter för fullt. Så , så dåligt kan den inte må. Jag tycker bara att det är så synd om den, sitter där helt själv i det stora buret. Hoppas verkligen att den hittar hem snart.

2 kommentarer:

EmilyStrange sa...

hahaa! vilken fantastisk liten höna ;D hoppas hon kryar på sig och att hunden får sitt förstånd tillbaka hehe..

I huvudet på Zandra sa...

HAHA..Den är så ful att den är söt. Tackar. Det verkar som att ingen saknar tant Agda, som den tydligen har blivit döpt till. Så jag håller nu på att leta efter en kompis till den och så får jag väl bygga ett hönshus någonstans, så dom har någonstans att bo...

Ja skinkan (inka, hunden) får mindre mat, mera motion och mental stimulans. Jag kan inte göra så mycket mer utan bara hoppas att den fula valpen blir en leksak igen :)