fredag 27 augusti 2010

Små blåabär och hattar.

Bild.

Idag har jag plockat nästan en liter blåbär. Det är alldeles för lite, men man får nog vara glad över det man får. Imorgon skall jag förhoppningsvis hitta lite till. Jag tänkte även inviga min nygamla svamp bok. Jag köpte en svampbok för ett par år sedan, men jag har aldrig öppnat den och varenda gång jag har sett en svamp så blir jag påminnd om den dumma svampboken som ligger hemma. Jag hoppas och önskar så hårt att det gör ont i tårna, att jag skall hitta en karl johan eller två. Jag har hört att det är nästintill omöjligt att hitta kantareller, men va fasiken vi har en stor skog och då menar jag STOR, så någonstans borde jag väl hitta någon, liten, jäkla svamp. Men först skall jag på loppmarknad och hoppas på fynd, men det är i morgon det. Idag skall jag fortsätta dagen med att äta lite chips och kolla på film.

Ha en trevlig helg!

Kram.


P.s. Insåg för fem sekunder sedan när jag bläddrade i svampboken att i dag stötte jag på en bauta, mega karl johan. Jag plockade t om upp den och tänkte ta hem och kolla om det var det, för jag var osäker, men jag slängde den sen och nu så ser jag att det var det. Ett råd: Har man en känsla, FÖLJ DEN! D.d.

Inga kommentarer: