söndag 1 augusti 2010

Man skall välja sina fighter.


Tror ni på... att om man inte försvarar sig eller yttrar sig om man blir anklagad för något eller i frågasatt, att denna person är skyldig?


Jag har trott det, men på senare tid har jag börjat öva på att välja mina fighter. Det är mest för att jag är så fruktansvärt känslig, rädd att bli missförstådd och hatad. Det tar all min energi , jag mår så fruktansvärt, onödigt, mycket dåligt, så genom att välja mina fighter så kan jag träna upp mitt förtroende för mig själv och minska dåligt mående. Detta är vad jag vill tro.


Så kanske är det så... att människor som inte uttrycker sig eller försvarar sig, bara väljer sina fighter. Dom ljuger inte, dom säger inte sanningen, dom väljer bara att säga.... ingenting.




Bild

2 kommentarer:

Bella sa...

Så har jag aldrig tänkt på det innan! Själv har jag svårt för att hålla käften, blir jag arg så exploderar jag. Men så har jag ju också kroatiskt temperament med :)

I huvudet på Zandra sa...

Hahaha...Ja och jag har min danska släkt envishet, så jag förstår dig heltoch hållet.