lördag 28 augusti 2010

Livet irriterar eller irriterar livet?

Så här går det när ens liv är ur kontroll. Man har alldeles för mycket tid att tänka, få nojjor och bli fruktansvärt irriterad på...ALLT. Igår kväll låg jag och läste den senaste må bra tidningen och jag kunde inte låta bli att irritera mig på att varje må bra tips var endast för människor som hade möten eller data/kontors jobb. Jag frågar mig; Är det verkligen så många kontorsnissar där ute och vad skall alla som jobbar i affär eller annat jobb göra för att må bra? Kan dom göra något? Eller dom kanske inte behöver det?

Är det endast en viss arbetsgrupp som behöver dessa må bra tips? Som sagt livet irrterar mig just nu, nej hur livet framstås irriterar mig just nu. Något fruktansvärt!

Loppmarknad och skräckfilm står på agendan idag, så nu sätter jag min irritation på pause till nästa gång.

Ha en trevlig lördag!

1 kommentar:

EmilyStrange sa...

äh, sådana där tidningar är skit! jag kan säga vad som hjälper:

1. ordentlig sömn
2. hälsosam mat, 4-5ggr om dagen
3. motion! långa promenader eller springturer.
4. Vänner/sociala aktiviteter!

;)