måndag 9 augusti 2010

Rökare.

På en etikett som sitter på ett cigarettepaket står det att rökning kan skada dig och din omgivning allvarlig. Jag undrar...ni vänliga själar som röker (att ni röker är ju självklart upp till er. Jag dömmer er inte) varför blåser ni röken rätt i ansiktet på andra människor utan att ens blinka? Att ni är beroende och tyvärr får ta ev konsekvenser det är upp till er, men jag har valt att inte röka, jag har inte ens testat. Det har aldrig varit min grej, personligen så tycker jag att det det ser fult ut och att det är äckligt.

Jag kan inte förstå att man vill gå runt och lukta som en askkopp och suga på en pinne, men det är min åsikt. Jag tycker inte mindre om er för det, men jag tycker att det är korkat.

Bara en fundering...

2 kommentarer:

EmilyStrange sa...

håller med till 100%. ända sedan jag var liten har jag avskytt rök och alla på den tiden tyckte jag var fjantig som höll för näsan med min tröj-ärm för att slippa röken. idag förstår de flesta mig lite bättre, men det finns fortf puckon som inte respekterar andra. gaahh jag blir arg och jo jag är dömande!! för rökning är skadar som sagt inte bara dig själv utan folk i din omgivning.. *morr!

I huvudet på Zandra sa...

Hahaha...Härligt att höra!