onsdag 11 augusti 2010

Hur skiljer vi vad vi vill göra, från vad vi borde göra?

Den 26:e skall jag på ett, vad som kan vara livsomvälvande möte. Lika mycket som jag är jätte nervös utav förväntan så är jag jätte nervös för vad som kan komma ske. Lika mycket som jag är trött på att gå så här, det är inte bra för mig eller för någon, så är det en viss trygghet. Det finns en stor spänning och omottliga mängder utav möjligheter när man inte vad hur framtiden ser ut. Det kan sluta hur och var som helst.

Gudars vad jag längtar tills jag får börja jobba igen!!

Jag sitter och funderar på vad jag kan tänka mig att göra. Mitt framtida jobb. Jag funderade först på att göra arbetsförmedlingens test eller något annat test, men så blev jag arg. Vad kan ett test egentligen säga. Visst man kan få tips och ideer, men jag söker alltid andras åsikter om vad jag skall göra, oavsett vad det handlar om. Nä, denna gång skall jag testa att göra något som jag verkligen vill, men inte vågat. Och går något fel, så vet jag att det var inte rätt för mig och jag kan inte skylla på någon annan, för det var jag som bestämde. Ta ansvar för det man bestämmer sig för och våga stå för det oavsett om det inte är coolt att jobba som receptionist eller soppåkare. Ja, det är två utav de jobb jag funderar på. Så följer jag i alla fall mitt hjärta. Om två år så vill jag kunna vara stolt över det jag kunnat stryka av från min lista utav saker jag vill göra och få avklarat. Så det så!

Är så rastlös och frustrerad att jag snart river ned mitt hus och börja bygga om det på nytt, bara för att ha något meningsfullt att göra.

2 kommentarer:

EmilyStrange sa...

vad är det för möte? ett "söka-jobb-möte? eller något helt annat? nu blev jag nyfiken här ...

I huvudet på Zandra sa...

Ja...det är en grupp av något slag som jag kan få ingå i eftersom jag inte alltid kan jobba heltid, men vill jobba.

Jag är lite osäker själv, men kommer få veta den 26:e vad dom kan hjälpa mig med. Jag tror att dom i slutändan kommer bli som något slags facket för mig.

Stödjer mig om mitt framtida jobb börjar kräva mer än vad jag klarar av...något sådant :) Jag lovar att berätta mer,när jag vet mer.

Nu åker jag på semster, så jag önskar dig en riktigt fin vecka!