söndag 10 oktober 2010

Bantning sucks! Bara så ni vet…

Vet ni. Jag är så fruktansvärt, jävla trött på denna jävla vikthysteri, jag vet att det är mycket svordomar i denna mening, men jag för förjävligt trött på det. Överallt står det om bantning, överallt pratas det om bantning. Näst efter ekonomi så är bantning det mest aktiva samtalsämnet. Alla vill bli smala, för det är DÅ man verkligen kan bli lycklig. Nej, det är fel! Du bli inte lycklig utav bantning, du blir lycklig om du ändrar ditt sinne till mat och får en balans i kroppen. Alla dessa äta, eller inte, bara äta vissa saker, eller bara äta vissa ändra saker skapar obalans i kroppen. Obalans i kroppen förstör det för dig, både kroppsligt och själsligt.

Jag är så fruktansvärt trött på att jag påverkas utav media som talar om hur man skall se ut och så här går du ner snabbast. Jag har haft ätstörningar sen jag var tolv år. Från jag var 18 till jag var 23 åt jag så mycket laxeringsmedlen att jag nu har förstört min tarm och fortfarande så är min syn på mat helt störd. Ångesten, skuldkänslorna över att äta och att inte äta. Det är inge kul längre, det är jobbigt att många dagar går 90% av mina tankar åt att tänka på mat. Jag är trött att jag väger mer och det viktigaste av allt att min kroppshydda inte passa i medians mall, som i stor utsträckning har blivit samhällets mall.

Jag är så jävla trött på mig själv och alla er som hjälper till att föra fram denna lögn. Jag skall skaffa hjälp för att hitta balansen, bli frisk från min matstörning och sen skall jag argumentera emot varenda en utav er som yttrar ett pip om bantning.

Bantning förstör liv.


 

When your heart and mind are balanced, your body is in complete harmony and so is your life.