tisdag 19 oktober 2010

Dagens check.


Om ni fick chansen att bli 14 år igen, men med den kunskap och erfarenhet som ni har nu. Vad skulle ni göra annorlunda då?

Om jag fick chansen att leva om mitt liv från 14 års åldern så skulle jag tagit skolan mer på allvar. Vid varje lektion skulle jag sätta mig vid den person som verkligen gillar ämnet, alltså när det var matte så skulle jag sätta mig vid den som älskar matte, när det var kemi så skulle jag sätta mig vid den som gillar kemi...Ja ni förstår nog vart jag vill komma. Jag skulle inte vara så rädd för vad andra tyckte och tänkte. Jag skulle ha gått färdigt gymnasiet och på en linje som jag ville läsa. Jag skulle inte börja mixtra med maten på den nivån som jag gjorde. Jag skulle ha lyssnat mer på mamma. Jag skulle informerat mig mer. När jag flyttade hemifrån skulle jag ha varit mer ekonomisk förberedd, om inte annat så skulle jag vilja vet hur man skötte en ekonomi, sen om jag skulle göra det är en annan sak. Jag skulle minimerat en massa dumma misstag. Jag skulle inte tagit bort mina år som jag dansade, ända fram till slutet så var det och är ett kärt minne och skulle inte jag bytt skola, sluta skola, börja jobba, sluta jobba och börja skola igen osv. Så skulle jag aldrig träffat människorna jag träffa, upplevt det jag upplevt. Jag skulle bara ha uppskattat det mer. Jag vet att man inte kan få leva om sitt liv, men man kan väl ändra misstag eller? Eller skall man alltid bli kopplad... påmind om och på ett negativt sätt om sina misstag?


 

Känsla: Riktigt bra, trots skitväder så känns det som att denna dag kommer bli en bra dag.    

Gjort: Vaknat, gett djuren mat, frukost till mig själv.

Gör: Planerar dagen

Planer: Möta upp syster, hämta systers son på dagis för att ta en promenad tillsammans, i detta underbar regniga, blåsiga vädret. Förhoppningsvis kommer jag fortsätta måla (eftersom jag inte gjorde det igår)

Bästa: Jag slapp rota i det smutsiga diskvattnet för att leta efter osthyveln (den låg högst upp). Jag har klarat en dag utan fb, kämpar för att hålla mig till eftermiddagen, men abstinenten är svår. Jag har redan fått ett sms utav en vän, som undrar vart jag har tagit vägen. Ja, jag sätter på mobilen när jag måste ringa.

I behov utav förändring: Mitt slappa, lata beteende och alla planer som aldrig skrids till verk.

Bild: Google bildsök.

2 kommentarer:

Bella sa...

Jag tycker inte att du ska ångra nåt alls. Du är den du är idag pga de händelserna. Annars hade du ju varit nån annan. Och det vill vi ju inte :-)

I huvudet på Zandra sa...

Åh, det var snällt sagt :)