fredag 8 oktober 2010

Jag funderar…


Åh, jag funderar så mycket på vad jag vill göra med eller snarare i min framtid. Jag vill göra så mycket , men jag vet inte vart jag skulle börja och med vad. Jag vet att jag har vissa hinder som jag tror gör att en företagare skulle tänka två gånger innan de anställde mig och jag förstår det. Därför har jag funderat på att börja plugga igen. Ett ämne i taget, men då kommer vi till en fråga igen, vad skall jag läsa? Det är ju så mycket som lockar som t ex skogsvårdare, personaladminstratör, filosof J, något med psykologi, skriva, alternativmedicin. Listan kan göras lång.

Jag besökte mitt gamla jobb idag. Det var första gången sen jag slutade. Min sista dag där, var dagen innan jag skulle sluta. Jag visste att jag känslomässigt inte skulle klara av sista dagen, så jag skrev ett brev och en personlig notering till varenda en utav dom som jobba där. Jag skrev också att jag skulle komma tillbaka och hälsa på. Idag blev den dagen, det var känslomässigt och fem månader senare. Jag pratade med min gamla chef och sa att jag fundera på att börja plugga, men som sagt jag vet ju inte vad jag vill, för jag vill så mycket. Chefen sa att det måste väl finnas en röd tråd i det jag vill jobba med.

Med tanke på de jobb jag har skrivit ovan... Vad/ hur skall jag hitta den röda tråden i detta? Jag gillar att skriva, jag gillar pappersarbete, jag gillar djur och natur ialla dess former, jag gillar psykologi, filosofi, religon. Det snurrar i huvudet. Kanske jag skall bli biolog eller ja... kanske något inom alternativ medicin. Studera örter och växter...

Kanske man skall ta och besöka en studievägledare.

Nä, nu skall jag försöka få upp värmen i detta hus. Jag fattar inte...Är det kallar idag än vad det var igår?

Ha en trevlig fredag!


 

Inga kommentarer: