söndag 17 oktober 2010

Höst promenader.

Har varit på en lång skogspromenad för hundens skull och för att förhoppningsvis blåsa ut lite tankar. Det är så mycket onödiga tankar och känslor i mitt lilla, men tjocka huvud. Jag funderar på vad jag vill med mitt liv, vilket håll jag vill att min liv skall leda och om jag vill utbilda mig, vad skall jag läsa? Det finns ju så mycket som jag vill och jag tycks mig inte hitta den där röda tråden. Jag vaknade upp i morse utav en rejäl ångest. I januari skall jag börja betala av min skuldsanering. Missförstå mig inte nu, jag är otroligt glad över att ha fått det för jag skulle aldrig kunnat fixa det själv, men jag trodde att jag skulle ha en fast inkomst vid det här laget. Allt pga att jag är för mesig för att styra...att stå upp för mig själv i mitt egna liv. Att jag tappade tron, orken och hoppet tack vare det som hände i sommras, är säkert också något som påverkar.

Nu sitter jag här och vet inte alls hur det kommer se ut ekonomiskt i Januari och det får mig att tappa andan, jag får panik. Jag har en tid (2 nov -10) till han som kan ge mig det sista pappret så jag kan lämna in min ansökan, men sen är det ju behandlingstiden som kan ta upp till tre månader och då har vi kommit in i februari. Det ligger så mycket historia och faktan bakom detta så jag förstår att detta inte är sammanhängande för er, men det är för mig som jag skriver detta. Jag måste placera ångesten någonstans tills i morgon, då man kan börja få tag på folk igen så jag kan förhoppningsvis få lite svar på vissa frågor och tankar.

Appropå ingenting, finns det några beteendevetare, personaladminaströrer, naturläkare, skogsvårdare som läser det här så får ni jätte gärna lämna en kommentar om bra och dåligt med era jobb. Allt ni vill dela med är guld värt!

Ha en fin, fin söndag!

Inga kommentarer: