söndag 10 oktober 2010

Boknörd? Jag?

Böcker... åh, dessa härliga böcker. Jag kan slänga vilken sak som helst utan en endaste känsla, men när vi kommer till mina böcker så håller jag dom hårdare än hårdast. Det spelar ingen roll om det skulle vara en trasig, gammal bok som jag egentligen inte gillar, men jag kan inte göra av mig med den. Det gör ont ända in i själen att behöva göra mig av med en bok, även fast jag i 99% av fallen lämnar in dom på en förmedlings firma och vet att dom kommer få ett bra hem, så sörjer jag varje bok som lämnar mitt hem.

För en vecka sen fick jag en slags blackout och beställde ca 11 böcker. Min ursäkt är att nio utav dom kostade fem kronor styck. Nu är det ju så att jag bor i en låda, vilket gör att allt jag har i mitt hem är precis det som får plats. Så denna vecka har jag med sorg försökt att rensa ut 11 böcker. Vänner, det har inte varit lätt, men jag lyckades. Visserligen står de stackars utmobbade böckerna kvar i mitt hem, i två bruna papperspåsar. Måste bara jobba mig upp till att klara av att bära ut dom från mitt hus och sen ta dem till förmedlingen. En annan dag, en annan tid J



 

En del utav de nya böckerna.

Inga kommentarer: