lördag 30 oktober 2010

Moder jords fläckar.

Godmorgon på er min lilla värld!

Idag är jag riktigt seg. Riktigt seg! Skulle helst villa ligga kvar i sängen, pilla mig i naveln och bli serverad praliner, men nej. Jag är stark troende på rutiner och rutiner när man inte har några pengar eller ett jobb anser jag är ännu viktigare, så jag har några mål satt upp för dagen.

Diska, bland annat – Vilket jag nu har gjort. Samtidigt som jag diska stod jag och lyssnade på reprisen utav rosa bandet galan. Jag hoppas att ni alla har på ett eller annat sätt bidragit till detta?!

Det är en viktigt sak att stödja. Sjäv så har jag köpt en rosa bandets diskborste och rosa soppåsar. Jag tycker att det skall finnas sådana här varor året om. Det kanske kostar några kronor mer, men jag köper gärna en vara som skänker en del utav vinsten till något som jag stödjer. Jag betalar gärna lite mer pengar för det, samtidigt så vinner alla på det. Jag får min vara, företaget får pengar och rosa bandet, wwf, amnesty... ja den organisation som varan stödjer får pengar. A win win situation! Perfekt!

I alla fall, så lyssnade jag på Renee Nyberg som pratade om rosa bandet, att 7000 kvinnor insjuknar i bröst cancer varje år och att rosa bandet mål är att alla skall överleva cancern. Jätte bra ide, tycker jag, men är den logiskt? Jag menar, man kan inte rädda alla och om man kunde rädda alla människor oavsett om det handlar om svält, cancer, aids etc Hur skall jorden kunna överleva? Finns det verkligen resurser för att hålla varenda människa vid liv? Min personliga åsikt är att det finns en mening med allt som händer. Det behöver inte vara rättvist, förtjänat eller kul, men saker och ting sker utav en mening för det är biologiskt omöjligt och inte meningen att alla skall leva friska och onaturligt länge. Biologisk utrensning. Hårt, men jag tror att det är så. Min mormor har cancer. Jag kanske har cancer. Du kanske har cancer. Det är inte kul och min mormor förtjänar definitivt inte cancer, men alla kan inte överleva. Man kan inte göra något speciellt åt min mormors cancer för den sitter så konstigt till, men än så länge står den still och hon mår bra. Min mormor är en envis, men enkel människa. Hon har varit med om mycket, hon är old school som inte tror på psykiska sjukdomar utan man skall sluta gnälla och börja arbeta. Så som man gjorde förr, med händerna. Ett rejält fysiskt arbete är det som behövs, familjen skall samlas och tre stadiga mål med husmanskost. Saker och ting skall inte göras svårare än vad det är. På ett sätt håller jag med henne, på ett annat sätt inte.

Hon har haft det riktigt tufft och det är hänt mycket tråkiga saker i hennes liv, men hon har aldrig hängt kvar vid det som har varit och om det är smart eller inte vet jag inte. Skall vi svänga ut rejält i svängarna så kanske det är därför hon har fått cancer. Allt det tråkiga och jobbiga som har hänt i hennes liv har tryckts ned, aldrig bearbetas och nu efter alla år har manifestserats sig till cancer. Jag vet inte, man... ingen vet, man kan bara tolka och ha sina egna åsikter och tankar om det hela.

Jag tror också på naturens lag, att de starkaste överlever och det är en mening med det. Skillnaden mellan djur som lever i naturen och människor är att djur dödar för att överleva. Utav instinkt. Det naturliga kretsloppet, medans människan gör det för pengar, makt, för att dom kan och inte för att dom måste. Vi måste inte döda någon. Jag känner att jag börjar tappa tråden. Slutsatsen med det jag ville säga är att: Rädda varenda liten människa. Jag tror inte på det, jag tror inte att moder jord, samhällen, länder skulle klara av det för om det skulle det, så skulle inte dessa sjukdommar finnas, naturkatastrofer skulle inte ske. Det är inte meningen.

Men det är vad jag tror, känner och tycker.

Nu skall jag försöka överleva denna dag!

Var rädda om varann och ha en fin lördag!

Inga kommentarer: