lördag 24 juli 2010

202.

Nu när man har börjat rensa sitt hem, så hittar man allt möjligt som får en att minnas både bra och dåliga händelser. För några veckor sedan hittade jag ett par gamla dagböcker. Jag har lagt dessa böcker vid min säng för jag har tänkt att läsa dem innan jag bestämmer mig för om jag skall behålla dom eller inte.

Vid ett flertal tillfällen så har jag försökt att börja läsa dom. Jag klarar det inte, dessa böcker ger mig mycket jobbiga känslor, dom får mig att påminnas om en situation...en tid som jag inte uppskattade då, men saknar något så fruktansvärt nu. På ett sätt vill jag bara kasta dessa böcker och aldrig mer se tillbaka, men samtidigt så funderar jag på om jag inte skall behålla dem, för att påminnas om att jag kan få det igen. Enligt Feng shui så skall man inte behålla saker som påverkar en negativt och det gör dessa böcker, men å andra sidan...DAMN YOU FENG SHUI!!

En annan sak som jag noterade när jag började att försöka läsa dessa böcker, var att i varje bok började jag med att skriva – En ny bok, nytt kapitel, nystart i mitt liv. Det fick mig att fundera... Är det det inte konstigt och är det bara jag som känner att det känns som man få börja om när man påbörjar en ny dagbok, möblerar om, flyttar, börjar en ny termin osv? Att påbörja en ny bok kan få mig att känna mig så inspirationsfylld och att hela världen ligger framför mig.

Rätt så stort när man tänker efter, med tanke på att det är ju bara en ny skrivbok.

1 kommentar:

Miss S sa...

Oh jag tyckte också det där var ett dilemma, behålla eller slänga dagböckerna.. men till slut bestämde jag mig för att slänga men mycket i respekt av min nyfunna kärlek för att han skulle slippa råka läsa om mina gamla pojkvänner o.s.v. För mig kändes det bäst och känns fortfarande bra men jag förstår dilemmat, ett svårt val och det finns bara ett svar. Det som kommer från ens eget hjärta.. kram