lördag 10 juli 2010

I feel so alive right know.

Jag har i dag badat för första gången på hela sommaren!

I flera veckor, känns det som, har jag nästan känt vattnet omsluta mig, att få simma, dyka eller bara ligga och guppa. Att få känna sig viktlös och fri. Åh, så jag har längtat!

Nu har jag gjort det och det var underbart! Jag har fått mersmak måste bara ta mig i kragen för det är inte så att det är brist på bra badställen här. Nej, bara två och en halv km härifrån finns en liten vik med det klaraste vatten, sandbotten och står det ingen bil vid ingången så är man helt själv. Kan det bli bättre? Nej, jag tror inte det.

Det enda som är lite negativt är att eftersom jag går dit med hunden, längs en bilväg, i stekhet sol så är det så fruktansvärt irriterande om det står en bil där. Då får jag smyga mig in och be om ursäkt för att jag stör: Jag vill bara låta hunden få svalka sina tassar. Visst detta är ett allmänt ställe, jag har lika rätt att få vara där, men jag vet också att om jag är där och det kommer någon så blir jag lite irriterad, för vem vill inte... om man kan, ha en liten vik för sig själv och där man kan bada med sin hund. Det är så få ställen man får det eller kan för att stället är oftast igenvuxet.

Så varje gång man slår jackpot är det ett guldställe.


















Godnatt mina vänner.

2 kommentarer:

Miss S sa...

Äsch du bryr dig för mycket, bara att ta för sig ju, de får vara glad för den stunden de hade själv och det kommer ju fler... Njut männska ;)

I huvudet på Zandra sa...

Det är sant, jag bryr mig VERKLIGEN för mycket. En riktigt jävla dålig vana, som borde förrändras.