fredag 9 juli 2010

Välkommen hem till mig!

För ca fyra år sen så började jag bygga mitt hem. Med ytterst få verktyg, material som övervägande var begagnat och internet byggde jag upp mitt hem.

Varför? Ja, det kan man fråga sig...

För utmaningen , för att få ett hem som jag vet exakt hur det är uppbyggt. Jag vet bokstavligen vart varenda spik sitter. Jag vet att i köket, på en regel, under ett lager färg, finns ett recept på en kladdkaka. Jag vet exakt vart varenda elkabel går, vilken lutning mitt avloppsrör har. Jag vet att under kylskåpet finns en lucka, så jag kan kika ned till grunden.

Jag byggde detta hem för att göra en drastisk vändning på ett liv som var mycket destruktivt och hade nått botten. Detta hem är en mellanlandning, detta hem är healande.

Välkommen hem till mig.















Nu kom min syster och hennes halving. Vi skall grilla! Ha en fin dag!


4 kommentarer:

Miss S sa...

Oh vad mysigt!!!! Vill också ha en liten stuga, säg till när du har bygglust igen om sisådär 100 år ;) (och jag har en tomt förstås)

I huvudet på Zandra sa...

Hahaha...jag tänkte skriva att jag tvivlar på att det kommer ske igen, men insåg att man skall nog aldrig säga aldrig. Så visst! Jag hör av mig :D Tackar så mycket!

EmilyStrange sa...

men fy fasen vilket mysigt hem du har! nu blev jag riktigt avundsjuk här.. åhh!

I huvudet på Zandra sa...

Tack så mycket! Vad kul att du tycker det. Det var mycket snällt sagt!