tisdag 6 juli 2010

R.A.T.

Vissa skyr detta djur som pesten, de är anklagade för en utav de värsta sjukdomar som någonsin funnits, oskyldigt anklagade skall jag tillägga. Folk kan tycka dom är äckliga, onödiga, svåra att utrota. Jag skulle kunna fortsätta i evigheter med allt negativt som många människor tycker om detta djur.

De människor som har kommit till att gilla dessa djur är ofta lite speciella människor, det är inte många, men de ser det fina i djuret, att detta djur är otroligt snällt, känsligt och inteligent. Jag pratar om råttor.

Jag är inte rädd för råttor, jag hatar inte råttor, jag tycker att dom är riktig söta. Råttor är väldigt smarta, anpassar sig till vilken omgivning de väl utsätts för, dom är starka, sega, riktiga överlevare. Oavsett hur mycket människan har försökt att utrota detta djur så överlevde dom och dom lever fortfarande. Det sägs att om jorden skulle gå under så är råttor en av de få levande organsismer som skulle överleva och att när ett skepp är på väg att gå under så har råttorna redan simmat i land. Bara det säger (tycker jag) vilket starkt själsligt djur detta är.

Jag har en råtta tatuerad på min arm.

När skeppet är på väg att gå under så är jag på väg till land.




Bild: Google bildsök.

Inga kommentarer: