fredag 30 juli 2010

Regninga dagar!

Jösses vad det regnade igår! Jag åkte ned till hamnen för att möta upp en vän och hennes hund, vi hade planerat en lång skön promenad och sen belöna oss själva med mjukglass. Pff! En timme stod vi ut, sen gav vi upp.

Eftersom jag tydligen inte är någon bra planerar människa så gick jag runt genomblöt. Inget paraply, inga gummistövlar, inget! Lite pinsamt med tanke på vilken promenad nörd jag är, så har jag inga riktiga kläder för att gå i alla väder och på alla underlag. Så nu har jag börjat leta regnkläder, hösten är på väg och om inte vädret chockar så är hösten en väldigt blåsig, regning, slaskig period. Därmed behövs bra skor och kläder. Dom är inte vackra, men viktigaste för mig är att dom håller mig torr och att jag kan röra mig i dem. Så här... Här är mitt resultat efter tre timmars letande efter skor och regnställ.














Regnställen hittade jag på ellos.se och go-nature.se
Stövlarna på eshoes.se, powerboots.se och outnet.se

1 kommentar:

EmilyStrange sa...

sådana svarta stövlar med vita snören har jag, fast röda hehe.. jag är riktigt nöjd med dem. de är väldigt sköna.

det kan vara gött med regniga dagar tycker jag, speciellt om man är ledig och kan ligga inne o läsa ;)