torsdag 29 juli 2010

Att använda eller inte…

det är frågan…

Jag pratar om saker som man får, men har inte råd att köpa själv eller inte unnar sig själv. Ibland så får jag presenter som jag verkligen vill ha råd att köpa själv, borde inte jag bli glad då och visa min tacksamhet genom att använda denna sak? Inte då, dessa saker ligger på sitt ställe år ut och år in för jag är rädd att använda det, rädd att bli "hooked" och jag vet att jag har inte råd att köpa det igen när det tar slut, så därför använder jag det inte. MEN!

Efter mitt toalettbesök i kväll kom jag på den brilijanta ideén – använd saken! För när den tar slut så får du köpa nytt. Det är godkänt! Är något som du använder slut så får du köpa nytt och det är kul :D Det är kul att handla, att få något nytt. Det är inte att slösa eller köpa onödigt. Det är att köpa en nödvändighet!

Så fram med allt, använd det, slit det med hälsan och när det är slut så köp nytt!


P.s. Har ni oftast era smartaste idéer på kvällen, precis innan ni skall gå och lägga er? Och när ni väl vaknar på morgonen så har ni antingen glömt bort den smarta idéen eller så undrar ni vad fan tänkte jag på!? Jag tror att jag har en sådan idé just nu och kommer troligtvis radera detta meddelande imorgon. D.s.

Är så fruktansvärt trött. Godnatt med er J

1 kommentar:

Miss S sa...

Klart du ska använda dem, även om man inte har råd att köpa just den prylen nästa gång så kan man ju alltid testa något annat =)