onsdag 21 juli 2010

Holy crap!

I tre dagar nu har jag suttit i en bil, fart fram och tillbaka för ett enda ämne –BYGGE!

I tre dagar nu har jag suttit framför min nya dator och hållt på med en enda sak – ATT FÅ DEN ATT FUNKA!

Nu återstår det bara ett mindre fel på datorn och en jäkla massa turer i bilen. Sen är det äntligen slut.

Jag längtar...

Igår var vi ute i norra delen utav stockholm och virrade omkring för att hitta en adress som verkligen inte verkade finnas (självklart fanns den, vi hittade den bara inte) i fem olidliga timmar satt vi i bilen och snurrade runt i varenda rondell i norra stockholm. Ni som bor där...Hur kan ni frivilligt bo där? Jag fick magknip. Så mycket hus, så mycket vägar, så mycket rondeller, korsningar och inga skyltar! Så mycket folk och ingen vet vart vägarna är eller vad det heter.

Lite komiskt är att de människor vi råkade stoppa igår för att fråga efter vägbeskrivning kunde antingen inte svenska, var otrevliga eller så bodde dom inte där och alla var killar. Idag åkte vi också lite fel och hamnade, fråga mig inte hur, men i Norsborg. Där träffade vi på en mycket trevlig kvinna, hon visste precis hur vi skulle åka och erbjöd sig till och med att köra före för att visa vägen. Det skall alltså krävas en kvinna för att man skall hitta rätt? ;)

Hittade kort efter vi kommit fram till vår destination ett ordspråk. Detta ordspråk får avsluta nattens bloggning.


 

Män har ingen tålamod.

Det var därför de uppfann blixtlåset.

Senta Berger

Inga kommentarer: