fredag 30 juli 2010

Gaaaahhhhh!!

Ibland så blir jag påmind om förklaring. Förklaring, förklaring, förklaring. Hur viktigt är det inte med att förklara sig?!

I en ruta där jag skulle beskriva mig själv, ingen dejting grej utan man skall bara presentera sig själv så skriver jag att jag är " 33 år gammal själ med lånat utseende" och att jag gillar musik, måla, skriva.... yada yada yada och till sist skriver jag att jag är religonsintresserad, för det är jag, men jag är inte religös, men det skrev jag inte. Idag såg jag att en kille som har fångat mitt öga har varit inne och läst min presentation. Jag fick panik! För då läste jag min presentation med andra ögon, mina mest kritiska ögon och insåg att jag framstod som en religös galning, som lever som en bohemisk eremit.

Visserligen är jag det, men det vill jag ju inte att han skall se. Gaaaaahhh!! Förklaring, förklaring, förklaring! Att lägga fram en text och ännu viktigare en presentation utav sig måste läsas ur ett annat perspektiv innan man trycker på ok. Jag hade ju ingen aning om eller tanke för den delen att jag skulle få upp ett par ögon på detta ställe, som verkligen inte har ett endast dugg med kärlek att göra. Det bara bevisar att man är verkligen inte säker någonstans och när man presenterar sig själv, skriftligt som muntligt, så får man tänka minst tre gånger så att man känner att man ger rätt bild utav sig själv.

Problemet för mig är att jag har inte tålamodet för något utav det där och vad är det som säger att han har ett gott öga för mig, bara för att han läste min presentation? Inte ens ett minstaste dugg!

Stupid, stupid, stupid!!

2 kommentarer:

EmilyStrange sa...

Hahaa! men om du är så som du beskrev kanske du ska låta det stå?
jag menar, man ska ju inte framställa sig som ngn annan än den man är om man vill bygga en relation. oavsett om det är vänskap eller kärlek.

men ibland kan man ju beskrivningen låta mer radikal än man känner sig. och då kanske det är bra att ändra lite i texten hehe..

I huvudet på Zandra sa...

Hehehe...Jag vet! du har så rätt så!! Jag fick en mindre panikattack när jag såg det, man (jag) vill ju vagga in dem i mitt uppochned vända liv. Så att när dom väl vaknar upp är det försent ;P

Jag ändrade inte min presentation; Hej! Mitt namn är Zandra och jag är en fanatiskt relisgösintresserad, bohemisk eremit! :D