fredag 16 juli 2010

Hej hopp!


Jag har hamnat lite på villospår, det har varit väldigt mycket hjälpande händer från mitt håll den senaste tiden. Vilket är kul. Det är roligt att hjälpa folk när jag känner att jag har energin och kunskapen att kunna hjälpa till. Tyvärr så är jag också duktig på att inte kunna säga stopp när mina hjälpande börjar mer eller mindre tas för givet eller när känslan för att hjälpa till känns mer som ett tvång, annars får jag ångest. Så därför blev det en liten ofrivillig semster från bloggen. Inspirationen försvann, men nu har jag satt stopp tills nästa gång. Man skall leva som man lär även om det skall ta ett x antal gånger innan det fastnar.

Jag vill förklara mina två senaste inlägg och jag börjar med Dharma. Ämnet Dharma har jag tagit upp flera gånger än jag kan räkna, både här i min blogg och mitt fysiska liv. Dharma är en karaktär i en serie som heter Dharma och Greg. Jag älskar denna serie och jag älskar hennes karaktär, den hon spelar, hennes tankar, åsikter...ja i stort sett hela hennes manus är något som jag själv kan relatera till, sen finns det många sidor som denna karaktär har, som jag själv skulle vilja införliva i mitt liv. Så... Jag tänkte köra lite affirmation på mig själv, att varje gång jag känner att jag tappar bort mig själv, blir påverkad av något eller får lusten att demolera någons ansikte (vilket jag självklart inte gör, men känslan är stark) så skall jag tänka (försöka, göra mitt bästa) Dharma. Vad tror ni? Är jag ute och cyklar?


Idag är det 43 grader här i solen och jag är i extas! Visst det är varmt, kvavt, svetten rinner, men med tanke på hur många månader vi har kallt i detta fördömda land så yttrar jag inte ett endaste, litet ondaste, ord om denna värme. Det jag däremot gjort är att skaffa mig en pool, därmed tomten är med pool! :D Så nu skall jag ut och lägga mig på dennes pools botten och kika upp mot himlen och drömma mig bort. Vi hörs senare.

Hej hopp och allt det där. Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Miss S sa...

Simma lugnt i poolen och affirmera det är bra hjälpmedel till välmående, så tycker det verkar som du har fått ånyo en bra idé =)

I huvudet på Zandra sa...

Jag tror också det, så tack! :D