söndag 4 juli 2010

Mirabilis.

Tycker ni också...eller är det bara jag som tycker att naturen är perfekt?

Var nyss ute för att vattna lite blommor och fastnade vid den ena schersminen. Blommorna är helt underbara och det luktar väldigt gott, lite starkt, men gott. Jag stog och funderade på om jag skulle knipsa av en kvist och ta med mig in. Jag bor ju inte så väldigt stort så att få mitt hem att dofta åt de båda hållen är inte så väldigt svårt, men vilken kvist skall jag ta? Blommorna sitter ju precis där det är meningen att dom skall sitta och om jag då klipper bort en kvist så blir det ju obalans. Nä, busken får vara precis som den är... med alla blommor på.

Har rensat förrådet hela dagen. Om ni går i rensnings tankar, men inte har tagit tag i det så har jag bara en sak att säga. Gör det! Vilka känslomässig bergochdalbana, men jäklar vad det känns bra nu!

En bok som jag kan rekommendera om man har lite svårt att sätta igång eller har brist på inspiration är Karen Kingston´s bok - Rensa i röran med feng shui. Oavsett om du tror på feng shui eller inte så blir man verkligen inspirerad och i slutändan så är det väl det, de handlar om. Inspirationen och slutresultatet.

Visst är naturen vacker... Mirabilis.

















2 kommentarer:

EmilyStrange sa...

jag fick en feng shui-bok av min mormor för ett tag sedan. jag påverkas väldigt mkt av min omgivning och dess utseende, därför kommer jag inreda min nya lägenhet efter den bokens tips ;) mycket växter och ljus mår jag bra av!

I huvudet på Zandra sa...

Vad kul! Och av din mormor också, det var ovanligt. Vad hette den?