onsdag 28 juli 2010

Vovve.net

Jag har varit medlem på sidan vovve.net i snart 10 år. För er som inte vet vad det är för en sida, så kan jag tala om att det är ett hundforum där man kan tala om allt när det gäller hundar. Man ställer frågor, delar sina åsikter och synpunkter om hundar. När jag för första gången satte min lilla signatur på denna sida, så var jag ute efter att samla på mig så mycket information jag kunde ang denna hund jag skulle skaffa. Dock var det inte Inka, som jag har idag.

På detta forum ställde jag frågor, jag var aktiv och öppen för alla slags tankar och förslag dessa medlemmar kunde erbjuda. Efter två år på detta forum så la jag ned, jag slutade att besöka detta forum, för människor där var otrevlig översittare som tror att dom vet och kan allt för dom har hund. Jag säger inte att människor som har hund inte kan något utan jag tror många utav dem vet nog vad dom pratar om och är vettiga, men när övervägande utav svaren var ren och skär dumförklaringar för att man råka ställa "fel" fråga fick mig att tappa förtroendet och glädjen att få vara i denna "klubb."

För ca ett år sedan bestämde jag mig för något som jag så länge har funderat på. Jag skall skaffa mig en till hund. Min syn på när man oavsett skall skaffa sig barn eller djur är att ta sin tid och skaffa INFORMATION. Jag vill veta så mycket som möjligt när jag skall åta mig sådant stort ansvarstagande. Jag är nu inne på mitt andra år av förberedelse och har nu börjat leta uppfödare. Rasen har jag vetat sen jag var 12 år (är nu 33 år).

Vet inte hur, men av någon anledning så hade jag glömt bort hur människor på detta forum är och träder åter in som aktiv medlem. Gissa om jag ångrar det! Människorna där inne har blivit värre, så mycket värre att fler och fler samtalsämnen har fått förbjudits för människor kan inte samsas (WHAT A SUPRISE!!) De få inlägg jag har lagt in har mina övervägande svar som jag har fått varit mycket elaka. Vad får er att tro att dessa svar är berättigade? Jag ställer en fråga, jag mobbar ingen, inget elakt finns i detta inlägg. Bara en enkel fråga, men svaren kommer från människor som minnsan vet bäst och jag skall bara känna mig helt bortkommen. Jag har även skrivit att jag vet verkligen inte allt, jag är inte bäst. Jag har lång erfarenhet utav hundar, men hundar är INTE robotar, men kan inte dra en rak linje över alla. Du som tror det, måste i min mening missa en massa i livet genom att vara så enkelspårig.

Jag ger mig aldrig in på disskutioner som handlar om uppfostran, oavsett om det handlar människor eller djur. Jag har min åsikt, jag vet vad jag tycker är rätt och fel. Jag stödjer inte saker som jag tycker är fel, men jag har ingen rätt att uttrycka mig. Jag vet inte deras historia. Vissa människor kan nog säga att jag sticker huvudet i sanden, kanske jag gör det, MEN vad är det som säger att min åsikt är den rätta vägen? För mig ja, men för er alla andra? Hur ni kan betee er så, är för mig ett stort mysterium, men det är väl för att jag inte vet eran historia.

Nä tack, inge mer vovve.net för mig. Det är inte värt det. Jag vill lära känna och höra åsikter från människor som är ödmjuka, inte uppblåsta!

Jag vet att det finns ödmjuka människor där, tyvärr har jag inte haft nöjet att träffa er.


Nu skall jag gå och umgås med min hund, som jag är tydligen för dum att ha.





11 kommentarer:

Mánadis' Vildhäst sa...

Oj vad jag känner igen det där.. Håller låg profil i klotterplanket (och bara i klotterplanket, jag är uppenbarligen för puckad för att få tycka något i de andra forumen) och i övrigt pratar jag skit i chatten på vovve.net.

Ödmjukhet saknas på vovve

Söt bloggsida du har=)
//Lupus

Anonym sa...

Är också medlem där och du har så rätt i mycket, de allra flesta är ju trevliga men vissa där inne är ju vidrigt otrevliga översittare, alltid samma personer som beter sig så. Skriver nästan aldrig där p g a det.

Anonym sa...

hmm,ja du va ska man säga..
beklagar att du oxå råkat ut för dessa översittar puckon som skriver där,vet å kan allt,precis ALLT!
men men,jag slutade personligen skriva nya inlägg å läser bara om dom stackarna som faktiskt vågar sig på att skriva inlägg,nämner inga namn men vi vet ju både du å jag vilka dom e.
å du e inte alls för dum för att skaffa en hund till,kan man så tycker jag man ska.jag har 2 hundar å hade jag haft hus hade jag haft flera.
lycka till.
mvh B

Ann Lundqvist sa...

He he, jo du. Vist har man märkt av klimatet på vovve.net. Är själv bara in där ibland för att kolla av klimatet. Har slutat att skriva där för jag orkar helt enkelt inte. Det tar för mycket energi. Var och en måste finna den väg de tycker är rätt i sin samvaro med hund. När man sedan får problem som man behöver hjälp och vägledning med så får man helt enkelt ta kontakt med någon hundkunnig människa som man har förtroende för i hopp om hjälp. Funkar inte deras råd så är det bara att söka vidare för som du skriver så kan man inte dra alla hundar över samma kam. Alla individer är olika och att tro att det bara finns en väg till att komma underfund med ett problem är ju bara obotat dumt. Lycka till med din vovve =)
annlundqvist@telia.com

litzlabodha sa...

Håller med dig till 100%.
Är själv bara in på vovve och tittar ibland, ställer inga frågor längre.
Har bara svarat på något inlägg nå´n enstaka gång, men har verkligen tröttnat nu.
Vet flera kompisar som inte besöker detta forum längre.

Hälsningar
litzlabodha/marie

I huvudet på Zandra sa...

Anonym 1 och 2 Tack så jätte mycket för era inlägg! och-ni-anar-inte-hur-mycket-era-meningar gör för mig. Jag hoppas att ni läser detta tack, tack, tack. Jag började känna mig som att jag var helt knäpp. Jag är så ledsen att ni också har liknande upplevelser, men tur att vi inte behöver leva med dessa människor :)

Sköt om er och era hundar!

Kramar

Zandra och Inka

I huvudet på Zandra sa...

Lupus Jag tänkte skriva ett personligt meddelande till dig på vovve. net, men det fanns tydligen två utav er :) Jag hoppas verkligen att du läser detta för jag skulle vilja säga Tack!

Tack så jätte mycket för ditt inlägg! du anar inte hur mycket dina meningar betyder för mig. Tack, tack, tack!

Jag är så ledsen att du också har liknande upplevelser...känslor, men som tur är så behöver vi inte leva med dessa människor :)

Sköt om dig och din...dina hund(ar) :)

Kramar

Anonym sa...

Jag tycker att det oftast är förfärligt på vovve. Jag lär mig endel där eftersom jag är nybörjare med hund och i början skrev jag lite inlägg och kommentarer. Men allt eftersom tiden gick och jag förstod och kände av klimatet har jag slutat skriva. Det är inte klokt hur det är. Men antagligen är det rätt synn om dom stackars människorna som hänger där hela dagarna och inte har nåt annat liv.. sjukskrivna och arbetslösa m m.
Hoppas att du hittar ett annat forum som är trevligare!

Aggisanders sa...

Jag kan bara till att hålla med dig fullt ut. Jag har varit medlem där sedan starten och tycker det har spårat ut fullständigt. I början var det mycket bättre och man fick sig många goda skratt varje dag. Jag vet också vilka medlemmar du menar, om de är med i en tråd så undviker jag att svara. man blir bara ledsen. För ett tag sedan så svarade en av dessa i en tråd jag startat och tryckte ner mig fullständigt, jag slutade att kolla den tråden mer. Detta trots att jag är uppfödare sedan åtta år och har haft hundar i hela mitt liv.
Med vänlig hälsning
Malin och Benknäckarna

I huvudet på Zandra sa...

Anonym:

Tack så mycket. Ja, jag hoppas också att jag hoppas att jag hittar ett nytt forum, för utan dessa förstörare så är det rätt trevligt att få prata med lite fler människor om hundar och div. tillbehör :)

Jag hoppas att du slipper dessa människor så mycket som möjligt och att du får en fin dag.

Tack igen för din kommentar, den värmde :)

Kramar!

I huvudet på Zandra sa...

Malin och benknäckarna!

Jag tänkte precis gå in på vovve och skicka dig ett privat meddelande, men såg att min konto var avstängt. Visserligen sa jag att "jag hoppar av detta tåg" men enligt deras regler så försvinner kontot efter sex månader.

Hey! Jag klagar inte. Jag måste ha berört mer än vad trodde. Härligt, mitt budskap gick fram :)

Men trist att jag inte hann skicka ett privat meddelande till dig. Jag hoppas att du läser detta, för jag skulle vilja säga att jag blev väldigt ledsen över att läsa om din händelse.

Jag verkligen, verkligen otroligt lite över för översittare och är man elak på det,mobbar en annan människa så är det värre. Hoppas att du slipper det i framtiden och kan släppa det. Jag själv är långsint när det gäller sådant här så jag har lite att jobba med :)

Jag tackar dig för ditt inlägg till mig, det värmde verkligen!

Många kramar till dig och dina hundar!